Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Umění v dějepisu: emigrace do Ameriky II

Jak použít rozbor uměleckého díla (zde obrazu) a využít divadelních technik ve výuce dějepisu či jazyků? Druhá část článku, který najdete zde: http://dejepis1zemepis.blogy.rvp.cz/2012/09/07/jak-navnadit-zaky-pomoci-umeni/

Kolegyně Petra Coufalová se zabývá použitím divadelních technik ve výuce jazyka (a proč ne i ve výuce dalších předmětů). Vymyslela velmi působivý závěr kapitoly o emigraci Evropanů do Ameriky s použitím obrazu A. Volkmar (viz níže).

Každý žák si vylosuje jednu ze dvanácti postav. Má za úkol napsat, co asi v té chvíli probíhá hlavou „jeho“ cestujícího. Pomocí židlí se potom ve třídě vytvoří pomyslná loď. Žáci si sednou na židle a každý z nich přečte svůj text. Zbytek třídy má hádat, o kterou postavu se jedná. Po skončení nastoupí do pomyslné lodě a svůj text přečte také druhá část třídy, ostatní opět hádají postavu.

Na závěr vznikne společná práce – koláž na základě textů žáků:

Emigration_America


    hodnotili 4 uživatelé

5 komentáře k příspěvku

  1. avatar

    Možná by se hodila tato databanka výtvarných děl: http://igalerie.cz/cs/ebooks/vytvarne-umeni-foto/370-artopedia-3-galerie-svetoveho-malirstvi

  2. avatar

    Souhlasím, takový závěr je skutečně působivý. Hned bych navázala slohem. :-)

  3. avatar

    Sloh a mediálka k tomu: titulek obrázku, zpráva do (různých) novin, dopis domů...

  4. avatar

    Ty komiksové bubliny by spíš měly být "obláčkové", když si to postavy jen myslí, ale neříkají to nahlas. :-)

  5. avatar

    Zvolila jsem opačný způsob než ten, který navrhuje pan Sotolář: nejdřív jsme společně rozebrali několik historických pramenů (mezi nimi i dopis emigranta rodině, která zůstala v Evropě) a na jejich základě měli žáci formulovat text do bublin. Lze to samozřejmě i opačně. Souhlasím, že komiksové bubliny měly být obláčkové, v Powerpointu jsem ale bohužel jiné než tyto nenašla.

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.